Koszt produkcji filmu dla biznesu

“Na początku był cel, później zostały dobrane odpowiednie środki do jego osiągnięcia.”

Jeżeli tu zaglądasz, prawdopodobnie mierzysz się z tematem wykonania profesjonalnej produkcji filmowej dla biznesu. Niezależnie od rodzaju filmu jaki wspólnie stworzymy, sposób budowania budżetu będzie podobny. Zależy nam, aby ten proces był w pełni zrozumiały dla naszych Klientów, a ich wybory w pełni świadome. Dlatego, drogi Kliencie, poznaj odrobinę zaplecza świata produkcji aby lepiej zrozumieć cały proces i wpływające na koszt parametry.

 

PUNKT WYJŚCIA

Aby stworzyć wycenę dla Twojego projektu musimy wykazać się odrobiną obustronnego zaangażowania. Możemy przyjąć kilka przypadków.

a) Masz pomysł na film i znasz cel jaki dzięki niemu osiągniesz
To świetnie! Prześlij nam go za pomocą formularza. Odpowiemy Ci precyzyjną wyceną lub skontaktujemy się aby ustalić więcej szczegółów.

b) Znasz cel jaki chcesz osiągnąć
To dobry początek rozmowy. W tym przypadku polecamy umówienie się na 60 minutową darmową konsultację on-line. Nasz ekspert zada kilka istotnych pytań, opowie o możliwościach i zainspiruje przykładami. W większości przypadku po takiej rozmowie jesteśmy już w stanie określić budżet realizacji.

c) Wiesz, że chcesz
Wszyscy robią filmy, Wy również chciecie. No i słusznie!
To również przypadek, dla którego polecamy konsultację on-line.
Porozmawiamy o Twoim biznesie, poszukamy możliwości wykorzystania video marketingu w sposób gwarantujący korzyści.

 

3 ETAPY PROJEKTU

Film powstaje 3 razy. Na początku jest idea i scenariusz. Podczas realizacji nagrań pojawiają się dodatkowe pomysły, a całość nabiera finalnego kształtu podczas pracy nad montażem.

1. Pre-produkcja
W przypadku prostych realizacji, pre-produkcją może być już nasza darmowa konsultacja on-line.
Natomiast w większości przypadków musimy się napracować trochę więcej… lub dużo więcej.

Pre-produkcją określamy wszystkie działania jakie muszą zostać wykonane zanim stawimy się na plan z ekipą i kamerami. Mówimy tutaj na przykład o opracowaniu scenariusza, tekstu lektora, castingu aktorów, obsłudze prawnej, wizji lokalnej, wyborze lokalizacji nagrań, przygotowaniu scenografii czy narysowaniu storyboardów.

Koszt 0 – 10 000 zł netto

2. Produkcja
Najważniejsze pytania na jakie musimy sobie odpowiedzieć, to jakie zasoby zostaną zaangażowane podczas dnia zdjęciowego oraz czy wystarczy nam jeden dzień nagrań.

Mówiąc o zasobach, mamy na myśli:

  1. Skład ekipy filmowej odpowiedni do realizacji celu scenariusza
  2. Technikę realizacyjną, czyli rodzaj kamery, optyki i oświetlenia
  3. Osoby występujące w filmie oraz ich obsługę (wizaż, stylizacja)
  4. Miejsce realizacji nagrań
  5. Scenografie

Średni koszt dnia zdjęciowego to od 7 000 do 25 000 zł netto.
Czasem realizujemy kilka dni zdjęciowych dla jednego projektu, a koszt każdego z nich jest inny przez zróżnicowane zasoby.

3. Post-produkcja
Kluczowym elementem tego etapu jest montaż filmu.
Równie istotną częścią prac jest korekcja barwna materiału oraz udźwiękowienie.
Niektóre projekty wymagają wykorzystania technik animacji 2D/3D, które stanowią osobną część prac podlegającą wycenie.

Często oprócz materiału głównego tworzone są tzw. skróty i przeformatowania związane z reklamowym wykorzystaniem filmu. Innej długości i orientacji film zostanie przygotowany pod ekspozycję na targach branżowych czy You Tube, a inny do reklam w formacie Instagram Stories.

Średni koszt post-produkcji to od 3 000 do 10 000 zł netto.